Friday 4 September 2015

Jessica Alba: The New Tycoon of US


Berita terhangat!!!! Jessica Alba telah mengejutkan dunia di musim panas 2015 apabila Wall Street Journal merekodkan bahawa Syarikat perniagaan Jessica Alba, Honest merekodkan nilainya sebanyak USD1.7 billion seterusya mengangkat Jessica Alba sebagai HARTAWAN WANITA TERKAYA DI AMERIKA SYARIKAT / the most richest woman tycoon in US!

Kini, mereka yang pernah memandang Jessica sebelah mata mula mengakuinya dan mengangkatnya sebagai mogul baru dalam bidang perniagaan. Rasa macam tak percaya, gosok-gosok mata sekejap dengan pencapaian luar biasa Jessica Alba ni! Kekayaannya dilaporkan telah melebihi semua selebriti lain terutamanya Beyonce (penyanyi terkaya di dunia) dan Jennifer Lawrence (pelakon wanita terkaya di dunia)

Apakah rahsia kejayaan Jessica Alba sebagai wanita terkaya? 

"Majukan dengan keinginan. Saya selalu rasa bertanggungjawab terhadap kewangan sendiri. Saya melabur dengan membeli syarikat Honest. Kedudukan Honest tidak menentu selama 3 tahun berturut-turut tetapi saya tetap mencuba lagi... dan lagi! Walaupun orang sekeliling mengejek saya pada ketika itu...."

"Find your people - actually nobody's want to help me at that time. My husband introduced me to Christopher Gavigan. Ia mengambil masa yang agak lama untuk saya bertemu dengan rakan kongsi yang sesuai. Ia penting memastikan kamu bersama dengan individu yang lebih berpengalaman dari kamu..."

"Saya akan curi kebijaksanaan orang lain dengan mengajak mereka minum bersama, 'hey.. i have a lot of thing to ask you, may we having a coffee together?' "

"Saya dan suami mengelak untuk bekerja di sebelah malam which is very important to connect each other even only just watching TV together! Kehidupan sering di luar dugaan, kita perlu mencari masa dan mengutamakan keluarga. My parent have been married in 35 years, sometimes have misunderstanding but try to communicate about everything.."

How inspiring your story Jessica Alba! All the best in the future ok! You have made the right decision in your life!


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...